Etiketter

, , , ,

Ny dag, nytt försök att göra god smoothie utan frukt och bär. Hur det gick? Bättre! Jag googlade runt på recept i går och hittade ett par stycken jag ska prova och först ut var det här, som enligt beskrivningen skulle innehålla massor av bra enzymer:

smoothie

Jag minns inte var jag hittade det, så bilden är en skärmdump från grymma appen Evernote där jag (bland annat) samlar olika recept jag hittar. Det är jättesmidigt – antingen kan man köra copy-paste och lägga in texten som jag har gjort ovan, eller så tar man ett foto vilket ju är bra om man står med en tidning eller bok framför sig. Eller så skriver man helt enkelt. Sen kan man tagga så det är lätt att hitta och allt finns tillgängligt offline både på datorn, i telefonen och iPaden. Men det var en parentes!

Så här gjorde jag min smoothie: Som vanligt hade jag i en skopa proteinpulver och en matsked krossade linfrön, och nu la jag även till en halv matsked chiafrön. Sen tog jag en näve persilja, tre nypor basilika, cirka en decimeter gurka, en halv kruka romansallad, två selleristjälkar, en halv avokado, en matsked hackad färsk ingefära och minst en matsked pressad lime. Det behövdes mer än ett glas vatten för att få konsistensen lagom och jag hällde i det efterhand så det skulle vara lättare att få sönder allt. Resultatet? Helt okej! Äggröra på två ägg till det så ska jag nog överleva dagen.

För övrigt är det lite extra viktigt i dag, för i dag är första gången sen någon gång i slutet av 2012 som jag ska hålla i ett spinningpass. Så länge sen och jag är så laddad! Jag gjorde klart musiken och upplägget sent i går så det blev en kort natt, men det kan det vara värt för det känns riktigt bra. Däremot ska jag nog be Emma att få slippa ben på PT-passet om en stund, för det blir nog väl så tufft som intro.

Önska mig lycka till!

 

Annonser